Foglossning

Så skönt att vara ledig idag. harregud, det är tungt att jobba numera. Medan jag står där på jobbet, är det ganska ok, men när jag går hem, då börjar kroppen strejka. Gud!!

Var hos läkarn idag, då min barnmrksa ville att vi skulle kolla så min livmodertapp inte påverkats av min aförvärkar.
Allt såg dock bra ut. Min livmodertapp var 4 cm och det är inte förrän den krymper till 2,5 och mindre som man tror och misstänker att bebisen kan börja ta sig ut om han vill. Det var skönt =)

Sen hittade han nog boven i dramat sa han ang mina mensvärk-förvärkar som stör mig på nätterna.
Han började trycka på magen och lite varstans och när han tryckte lite på fogbenet, bäckenbenet fram. Precis över muttan om ni fattar =)
Så hoppade jag till, AJ!! jaha är du öm där, frågade han. ÖM, det gör jätteont när du trycker sa jag.
Aha!! Foglossning fröken.

Har väl misstänkt, men gärna förträngt lite. Foglossning är ju vanligt hos gravida, och leder ofta ofta till sjukskrivning. VILL INTE!
 Har du inte känningar i ryggen ibland? frågade han.

Haha jo typ varje kväll efter jobbet. Ibland kan jag knappt gå till vagnen, efter jobbet. Jag har ändå bitit ihop och sagt att det är bara lite ryggont....
Har ju haft ryggont till och från de senate 9 åren, så jag är nog så van, så jag liksom struntar i ryggsmärta numera. Den finns där alltid i en liten mängd ändå.
men visst, vissa kvällar har ja sååå ont att jag inte kan sitta.
Daniel har ibland fått hjälpa mig att vända på mig i sängen , haha.

Min doktor var frövånad över att jag jobbade än, och med det jag gör. Han frågade om jag ville ha smärtstillande på recept. Äsch, jag kan bita ihop lite till. Snart är han ute =)

Visste väl innerst inne, att jag skulle få det. Liksom förträngt smärtan lite, för jag vill ju inte ha foglossning.

Varje fall. Då mina fogar (bäckenet) värker på kvällen, natten (efter jag ansträngt mej! exempel, jobbat) så i samband med sammandragningar så sprids den smärtan, likt mensvärk i magen, låren och ryggen.

Dock inget jag inte kan hantera med lite alvedon! =) Bebisen kommer iallafall stanna där inne ett tag till. Det är viktigast =)

Efter läkarbesöket åkte min kärlek och jag till Mediemarkt och shoppade loss =)
Det blev ett kvitto på 8000:-, men det var saker vi verkligen behövde och ville ha =)
En tvättmaskin och en filmkamera =)


puss puss

Kommentarer:

1 My:

Ja, nu känner man allt av graviditeten och nu vill jag egentligen inte jobba mera..

Jag sa ju till dig att jag inte hade känt några sammandragningar/förvärkar (vad är skillnaden?) hittills.. Men hjälp.. Det började igår kväll och sen dess har jag verkligen haft ONT i magen och vad jag har läst om sammandragningar så ska det inte göra ont utan bara kännas obehagligt så jag trodde inte att det, utan bara vanligt magont..



Men vi var på MVC i morse och jag fick berätta hur och vart det gjorde ont och då sa hon att det var det.

Som tur är är dom inte regelbundna så det är ju normalt men väldigt obehagligt, nu förstår jag hur du känner! Sen sparkar han så himla hårt nu med så det är riktigt obehagligt i magen just nu..



Mitt järnvärde var lågt nu så jag måste börja med tabletterna..Usch. Men då kanske man mår lite bättre. Vi ses nästa vecka! kram!

2 My:

Oj vad långt det blev, hehe =)

3 Caroline:

Foglossningar har jag så jag knappt kan gå :/

Kommentera här: