barnvakt

Hej!

Dålig uppdatering, I know!! Det blir lätt så när man har en lilleman som har en stark vilja och som kräver uppmärksamhet =)

Nu har mamma åkt. Hon har varit här sedan i tisdags och avlastat oss lite. =) Hon tycker det är superkul att gå och bära på honom, köra vagnen och sånna saker. Så passar jag på att vila ryggen lite =)

Vi var ju på bvc i onsdags och han hade gått upp bra den lille =) Så nu väger han 4010g. Brukar alltid se till att han får äta minst var 4e timma, men vid 00tiden så brukar han vara så trött att jag får väcka honom för det målet, men nu när han gått upp så bra låter jag honom sova över det. Alltså han brukar äta vid 20 och sedan somna, och då ska han vid 00 igen, men han vill gärna sova då, så nu väcke rjag honom inte längre, utan han får vakna när han är hungrig. Vilket blir kanske runt 01-02 istället.
Annars sover han kanon på nätterna och dagarna. Lite gnälligt är det dock på kvällen. Runt 6-8 tiden. Då är han så trött och har ibland lite ont i magen så då får man sjunga och bära en del tills han vill sova =)

Min älskade lillebror var på besök i onsdags igen, vilket alltid är lika trevligt. Vi passade på att spela spel när lilleman sov. Det var inte igår direkt man spelade sällskapsspel. Riktigt kul var det. Såklart vann jag och mamma över Daniel och Wille ;)

Imorgon ska vi på kalas hon min storebror. Ska åka tåg med vagnen för första gången. Ska bli intressant.
Sedan på kvällen är vi bjudna på jättefin restaurang av Daniels far. Han har sålt sin affär och bjuder alla sina barn och barnbarn på middag.
Jag känner inte att jag vill sitta med en gnällig Alex på kvällen på en fin restaurang och behöva strunta i min mat för amma, eller slänga upp pattarna vid bordet, eller gå och trösta honom. Inte på ett sådant ställe. Jag tar gärna med honom överallt. Café, stan,hem till kompisar, handla osv...men fin, dyr restaurang med sällskap på 13 personer känns inte rätt. Skulle bara bli stressigt för både mig och honom.

Att lämna bort honom över natten känns alldeles för tidigt och det vill jag verkligen inte, så jag övervägde att stanna hemma, och skicka dit Daniel ensam. Men vi har löst det =)
Den ende som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att lämna bort lilleman till i några timmar nu är min mamma.
Hon har ju varit här en del och lilleman "börjar känna henne" och hon känner sig bekväm. Hon har nattat honom flera gånger, tröstat och bytt på honom utan problem.
Nu handlar det ju iof bara om 4 tim, men ändå. Han är bara 4 veckor och väldigt van vid sin mamma och pappa. Men med min mamma (hans momo) kommer det gå bra. Hon har ju haft honom i flera timmar här hemma i många dagar nu, så det känns tryggt.

Provade igår att pumpa ut mjölk. För matdelen är ju ändå ett problem annars. Maten följer ju med mig =)
Det var inte så lätt som man kan tro. Pumpade och pumpade, men ut kom jättelite i början. Däremot om jag pumpade ena bröstet samtidigt som jag ammade från det andra, så kom det dessto mer.
Sedan så pumpade jag direkt efter han ätit på natten också, för då har jag mycket mer. Så nu har jag fått ihop en del. Behövs dock lite till, så jag får köra på ikväll igen.
Tror inte det ska vara några problem att få ut tillräckligt tills imorgon. Iom att vi inte är borta så länge, så är det förmodligen bara ett mål mamma behöver ge honom.
Vi provade även igår att ge honom mjölken ja pumpat ut på flaska, vilket gick jättebra. Han är så duktig =) Han tar både flaska, napp och bröst så bra =)

Nu blev detta ett väldigt "mammigt" inlägg. Lev med det :) Im a mom!! ;)

Snart kommer Hanna, då ska vi äta, sedan åka och storhandla. Wiiie =)


Ha det gott!!


Det är kul att föda barn!! =) haha... jag gillade iallafall lustgasen!

Kommentera här: