babysim

Onsdag. Lillördag. Ha, vem lurar jag, finns inget osm heter lillördag längre. Det var när man var singel, ung och partgalen. =)
Idag är det onsdag. Mitt i veckan.

Var som sagt på babysim igår. Sista gången på denna kursen. Alex fick avsluta med att dyka. Vad duktig han var. 3 dyk blev det. Han fick medalj =)
Han har verkligen, verkligen gjort framsteg i vattnet sen vi började kursen. Först tänkte jag ang babysim, att det mest var en mysig sak för hela familjen att göra. Idag ser jag på det lite annorlunda. Det är fortfarande mysigt. Vårat tisdagsnöje =) Liten tripp till mölndal varje vecka =)

Men det ger verkligen något mer. Jag märker stor skillnad på Alex beteende i vatten efter enbart denna kurs. Man jobbar med många olika övningar, som de alla har ett syfte. I grunden att bli trygga med sig själva i vattenmiljö. Han har fått träna på massa saker. Han älskar vatten och man märker att han älskar babysimmet.
Duktig är han också =) (Såklart en mamma tycker det) Sparkar med bena som han ska, lärt sig hålla andan, balansövningar, ligga och flyta alldeles själva, ja massa saker.

Så när frågan kom upp ang fortsättningskurs, tvekade vi inte. Så nästa vecka börjar han på Grodan. =)
Efter 4-5 kurser, om man går regelbundet, kommer han att kunna simma.
Jag själv har extrem stor respekt för vatten. Inte rädd, men undviker gärna höga vågor och gillar inte att känna mig otrygg på djupt vatten, så att Alex blir kung i vattnet redan från denna åldern, känns jättebra.

Tror ni jag fick med mig kameran igår då. NEJ. Åh, glömde som vanligt i väskan, i skåpet. Nästa vecka, måste jag komma ihåg =)


Nå, vad mer?
Just!
Jag funderar väldigt väldigt starkt på att bli mörkhårig igen. Trivs inte i blont, aldrig gjort. Det var mer en kul grej, för att få lite förändring jag gjorde det. Så jag är 99% säker på att bli mörk igen. Va tycker ni?



Blond vs mörk



haha inte de bästa korten, men hittade inte mycket på min dator, alla ligger på den stationära.

Kommentarer:

1 Tess:

Mörkt -lätt!!!!! sjukt, för jag tänkte faktiskt på det häromdagen, att jag tyckte du skulle ha mörkt! kram kram

Kommentera här: