einstein? =)

Hola!

Alex älskar sina majsbågar =) Här har han gått in i skåpet och plockat ut hela påsen själv. Busen  =)



Pappa och son kollar på tv innan sängdags =)




Vilket jävla skitväder! Regnar och blåser som f*n. Det fick vi känna på igår.
På väg hem från babysimmet, så tyckte jag att vi skulle ta hållplatsen utanför Åby, och åka en liten omväg, men slippa regnet, medan Daniel trodde att vi skulle hinna klara oss från det, och röstade på den vanliga hållplatsen, som ligger 10 min bort.

Sagt och gjort. Jo, vad händer, det börjar spöregna och blåsa som f*n. Gick knappt att köra vagnen. Regnskyddet flög av, så en fick gå och hålla nere det, medan den andre försökte styra vagnen framåt. Haha. Vilken syn!
Bussen missade vi också, den gick mitt framför ögonen på oss. Dyngsura som vi var (Dock inte Alex) så fick vi snällt vänta 15!!min på nästa buss.
Jaja, sånt händer.
Den varma duschen hemma etfer var underbar iallafall. :)

Ikväll ska det handlas. Mat! Lovely. Fylla frys och kyl till max! Älskar!

Min älskade fyller dessutom år på lördag och då vi bestämt att inte ha kalas eller så i år, så ska han och jag ha en mysigt 3rätters middag här hemma. =)

Min son börjar bli så stor. Gud. Han kräver mer o mer uppmärksamhet också. Eller snarare bekräftelse på saker han gör. Han vill gärna visa saker hela tiden när han leker. När han äter, vill han att jag ska smaka på allt. När han lekt ett tag själv, så vill han att jag ska komma och vara med honom på golvet och så ska han "visa" mej alla sakerna han har.
Han har också blivit väldigt mammig igen. Vet inte om det har med att göra att jag jobbat hela sommaren, men är nu hemma igen. Han vill vara med mig hela tiden! Hålla mej i handen, krama, pussas, leka, sova brevid. Allt!

För två dagar sen var Milo med familj här och han är väldigt duktig på att peka. Så jag bad Alex kolla på Milo och härma =)
Sagt ich gjort, två dagar senare så gör han inget annat än att peka på allt =)

Han har även börjat dansa med hela kroppen. såååå sjukt gulligt. Ska försöka lägga upp en film snart.
Han vickar på rumpan och är så söt!

Ni kommer förmodligen ihåg listan jag skrev för några dagar sedan på ord han förstod. Det är maaassssa mer har jag förstått de senaste dagarna. Ibland blir jag förvånad över hur MYCKET han förstår. Han kan inte uttala orden, men han förstår det mesta känns det som.
Förrut idag sa jag, nu ska vi tvätta, så nu går mamma till tvättmaskinen. På två sekunder var han där, mitt framför tvättmaskinen och stod och bankade, innan jag hann dit.
Så ute i köket sa jag senare "var är tvättmaskinen" Då gick han in i badrummet och pekade på tvättmaskinen =)
Ok för de vanliga sakerna, men tvättmaskinen? =) Einstein! ;)

Säger jag nam nam eller välling, förstår han direkt och blir överlycklig och kryper allt vad han kan till köket och ställer sig vid "vällingskåpet"
Som sagt finns massa ord han förstår förrutom de jag skrev häromdagen. Tvn, lastbilen (en leksak han har) vatten, bada m.m
Väntar bara på att han ska börja säga dem också =)

De vanliga leksakerna tröttnar han också på väldigt fort numera. Precis som "jaja de har jag ju sett förr" Så det gäller att vara kreativ. Idag har han fått massa kastruller och stekpannor att leka med, vilket han tyckte var jäääätteroligt. Satt länge länge och lekte. (utan att jag behövde vara med honom)




Min älskade son! När jag ser honom på morgonen i sin lite förstora pyjamas, springa omkring runt bordet i vardagsrummet, med den lilla lilla, stora söta blöjrumpan, fylls jag verkligen med värme. Han är så fin min prins. Gud va fort tiden gått. Han är en liten pojke nu, som kan massa saker. Min älskade älskade son! <3


(Han dansar)

Kommentarer:

1 My:

Åh fina bilder! Den sista var ju för rolig, när man ser att han skakar rumpan ;) haha sötnos!! Fy stackars er som var ute i spöregnet!! Förstår att en varm dusch efteråt måste varit underbart! =)

Kommentera här: