bad

Hello! =)

Söndagmorgon. Ja jag säger faktiskt morgon, fast att klockan är 11 =) För idag har vi sovit lääänge =) Alex vaknade 9.30. Har sovit 12 tim inatt. =) Vilken jävla lyx. Detta börjar bli skönt =)

I fredags kom Hanna hit en stund på kvällen och vi satt och drack lite vin och kollade på gamla inspelade videos på oss själva, när Alex somnat. Väldans trevligt. Sedan blev det en taxiresa in till stan och ett par glas på Vasastan. Hemma igen vid 02. Gott =)

Igår hade vi en riktig familjdag, vi tre =)
Vi gick upp vid 08, åt frukost och sedan tog på oss och gick en promenad. Sedan gick vi till badhuset och badade. Alex första gång i en pool =)
Vi har ju tänkt att börja babysim med honom nu i mars. (Har skrivit upp oss på två olika ställen, då det är så svårt o få plats) Så vi tänkte låta honom få känna på "Poollivet" lite innan, för att se om han gillade det och så.
Allt gick jättebra. Alex plaskade och tittade på alla andra barnen i poolen =) Han sa inte ett ljud, men va väldigt nyfiken på allt :)





 

Allt gick toppen. Alex gillade t.o.m duscha efteråt. Varmt och gott. Jag kunde däremot inte göra det. Var skulle jag göra av Alex?? Inte på golvet direkt. Tur att badhuset ligger nära hemmet, så jag tog mej ett långt bad och fixade mej hemma efteråt.
Något som däremot gick sååådääär var efter duschen. Ut i omklädningsrummet, som var svinkallt. Alex blev jättelessen att jag tog honom från den varma goa duschen, till ett iskallt (enligt honom) omklädningsrum. Han gallskrek!! Inte lätt att få upp skåpet, ta fram kläder, något att lägga honom på, samtidigt som man håller en blöt och hal gallskrikande bebis i famnen :)
Kände en del blickar från folk där inne. (Idioter!!) men såfort han fick på sig sina kläder blev han tyst och glad igen =)
Stackarn frös ju bara.
Nästa gång ska jag ha med mig en större (läs skitstor!!) handduk att svepa in honom i, och ha kläderna hans, redo i en påse direkt, så jag inte behöver vela med att öppna skåp och sådant efter duschen.
Man lär sig :) Inte sant?

Efter badet gick lilla familjen till cafét och åt lunch. Det var trots allt lördag, så jag unnade mej en bakpotatis med röra =) Mycket gott. Sedan tog vi kaffe och efterrätt. Satt där en bra stund och bara njöt och pratade och busade med Alex, som sedan somnade gott i vagnen på väg hem =)

Kvällen blev också i familjens tecken. Vi bakade tacopaj och gjorde fetaostsallad till. Sedan mös vi i soffan med choklad (återigen...det va lördag. hihi) framför Robinssonfinalen.
Alex somnade mätt och nöjd vid halv tio och sov som sagt 12 tim =)

En mycket trevlig helg =)

Idag kommer förhoppniongsvis syster min med döttrar hit på besök om ett tag, sedan blir det nog en promenad, och efter det resten av kvällen i hemmets trygga vrå =) Ska ta och göra storkok idag också. =) Tänkte göra en stor gryta kalops. Har sisådär 1,1 kilo kött som jag tänkte använda. Blir mååånga matlådor =)

Ha det gott folk.




Alex har kul i sin hoppgunga.

Kommentarer:

1 sara s:

Ett litet tips: ta med bilbarnstolen till badhuset och sätt han i den när du duschar och klär på dig. Ta med en extra handduk som du kan lägga i. Det gjorde alltid jag när L var riktigt liten och vi var och badade. När han blir lite större och sitter bra i barnstol så fråga på simhallen- de brukar ha barnstolar som de använder på babysimmet :)

2 My:

Vad roligt med bilder från badhuset! Visste inte om du hade tagit några, men det var bra! Förstår ju att ni måste föreviga Alex första dopp i en pool =) Ska köpa badbyxor till Milo nu i veckan, jag vill också testa!

Ja vilka idioter som inte ens frågade om de kunde hjälpa till att öppna skåpet för dig. Smart med tipset där om barnstol, får väl ha med sig lite saker in till badhuset och ställa på någon bänk eller nått?



Just de ja, vi ska köpa en hoppgunga nu, vad fick ni betala för eran och var det på babyproffsen ni köpte den? Ha en mysig söndag med familjen! Puss o kram!

Kommentera här: