sol sol sol

Hejsan.

Idag har varit en väldigt mysig dag. Den började dock inte så bra..
Igår så satte sig, min syster, min mamma och jag på en uteservering på Linnégatan och drack några glas vin. Vi hade mycket trevligt och var hemma runt halv 1 tiden.
Idag när jag vaknade mådde jag dock inte så underbart ;) Usch och fy. Lite mat och luft så var det dock fixat. :)

Jag, mamma och Alex tog oss en riktig långpromenad och var ute och gick i tre timmar. Jättemysigt.
Jag bor inte särskillt långt från havet, utan kan faktiskt om ja ställer mig 5 meter utanför min port, se havet.
Så vi gjorde lite mackor, kokade kaffe, och begav oss ner mot havet.
Vi gick mot kolonistugorna som ligger en bit nedanför oss och hittade en mysig plats som vi valde att ta våran fika på . =)


(Min far och Susan ägde en sådan här stuga när jag var mindre, så jag har varit här väldigt mycket när jag var barn och sedan som tonåring med mina kompisar, inte visste jag då att jag en dag skulle bo i närheten och ta en promenad till exakt samma ställe med min son)

(Alex passar på att sova lite, medan vi solar och fikar)

Att sitta vid havet är något speciellt. Det är så rofyllt och får mig att känna sån harmoni i kropppen. När jag var nere och reste runt ensam i Thailand, så satte jag mig alltid på eftermiddag/kvällen vid havet och filosoferade. Det får mig att må så bra.



En kopp kaffe och macka gör själen gott ;)



Alex fick lite solkräm i värmen =)




När Daniel kom hem avrundade vi vår dag med massa god mat. Sommar och sol betyder ju såklart grillning.
Så fram med grillen (Daniels egna såklart) och den goda maten. Vi tyckte att det räckte med att gå ut på gården och äta =)
Alex fick gunga, medan Daniel tände grillen =)





Mumma. Marinerat kött, potatissallad, gurk & avocadosallad, samt baguette.



Efter maten blev det lite korv och bröd som efterrätt ;)
(Vilket fin grill va... )



Min älskade son, lika glad som alltid =)
(Daniel såg ut som ett mongo och lät mig inte lägga upp bilden på honom, därför jag kapat hans huvud. haha)




Efter ett tag började det lukta lite bränt om grillen, och jag sa till Daniel att den nog inte borde stå på gräsmattan. Min kära älskling, höll dock inte med mig...
Här är resultatet. Haha... Allt gräs under grillen har eldats upp och där är nu en stor fin svart fläck i gräsmattan.
Får se när vaktmästaren knackar på dörren ;)


nej, det har varit en lång dag. Dags för sängen.

Natti.



Kommentera här: