Frisk...typ =)

Hello!

Prinsen vaknade feberfri! Han sov dessutom hela natten, så det var bra! Under hela dagen igår var han som vanligt, med undantag för att magen inte är återställd än. En del extra blöjbyten blir det allt. Febern är dock borta och han är pigg och glad. =)
Han äter inte alls lika mycket. Kanske nästan hälften, men det är tydligen normalt. Kan ta upp till en vecka efter en magsjuka att få tillbaka aptiten. Bara han får i sig lite är jag glad. Fruktpuré funkar alltid =)


Han somnade vid 20 tiden igår, men vaknade upp vid 23.15 och var orolig. Orolig som jag blir när min prins inte mår bra, tänkte att han kanske va hungrig, eftersom han som sagt äter mycket mindre nu. Vi la oss i sängen (Daniels sida) och han började äta. Tog inte mer än 2 min, så sov han som en stock. Hans mamma somnade också ;)
Vaknade till lite senare och kröp över på min sida. När Daniel sedan skulle lägga sig, insåg han att hans plats var upptagen. En liten minivariant av honom själv hade intagit madrassen, och sov så gott.
Snäll som pappa Daniel är, så lät han oss både sova och kröp ner i soffan i Alex rum (eller Alex mormors rum kanske man kan kalla det numera :)

Alex var iallafall nöjd. Han sov gott och vaknade utvilad och på toppen humör vid 07.30 imorse =) Så nu är jag och Alex snälla tillbaka till pappa D och låter honom ha lååång sovmorgon. (Vi brukar annars på Daniels lediga dagar, turas om. Den ena får första morgonpasset (06-08) med Alex, den andre pass nr 2 (09.30 och framåt)
Alex har legat på golvet och lekt en stund.



Alex var dok inte riktigt lika pigg som jag är, så han bestämde sig för att gå och vila en stund =) Så nu sitter jag här hemma, vid köksbordet, ensam och funderar över hur dagen ska se ut.

Vi går ju på babysim varje tisdag (bilder kommer längre fram...man ska tydligen undvika kameran i början) vilket Alex älskar (hans föräldrar också!)
Jag sitter dock och funderar om det är det är helt bra att gå dit idag, då Alex nyss haft magsjuka med högfeber, dessutom  har fortfarande en del diarréer. Kanske han fortfarande smittar?? Han ska ju trots allt dela vatten med massa andra småbebisar.
Nej vi får nog allt bli hemma idag. Jag hade inte velat att någon annan förälder som va osäker på om sin lille fortfarande smittar, hade släppt ner honom/henne i vatten som Alex simmar och dricker.
De har tider man får ta igen missade tillfällen på ändå. Ska boka in honom på ett sånt istället.

Daniel är ju ledig ända fram till onsdag nästa vecka =) Nu har han påsklov, sedan är det ju annandag påsk och tisdagar är han alltid ledig på. :)  Jag och Alex är mycket nöjda med att ha honom hemma =)


Tänk att vår prins varit såhär liten =)


Kommentarer:

1 My:

vilken liten Alex! =) Ja det har man nästan glömt av nu, det går så fort!!

Kommentera här: