Kaffeberoende?

Goddagens!
Sorry för sen uppdatering idag! Hade planerat en tidigt date med My och Milo, så strax efter 9 begav jag och Alex oss hem till familjen Henningsson/Grann för lite frukost.

Medan barnen lekte så gjorde vi lite äggröra och bacon. Extra ost för min del :)
(Det här med LCHF känns som en lyx, hoppas bara det funkar också ;)

Dagen vart mysig som alltid. Pojkarna lekte som tokar med alla Milos leksaker medan jag och My satt och tjötade och drack många koppar kaffe (med grädde i ;)

Efter middagsnaning och lunch så begav vi oss ut på en liten promenad i det underbara vädret. Har verkligen varit underbart ute idag.
Galet vad det kan göra med humöret! Man blir lycklig, pigg och glad.


Vi stannade till på en lekplats där det blev lite gungande, ruschkaneåkande, springandes och allmänt massa lek, innan jag och Alex begav oss hemåt.
Nu sitter jag här, proppmätt efter dagens middag som Daniel tyckte var underbar!
Han sa efter han var klar.

Citat: "Det här måste vara den goaste mackan jag ätit i hela mitt liv"

Då ska ni veta att min karl ÄLSKAR mackor och äter det mest hela tiden i alla de slag. I Thailand är det dagligen. Alla möjliga sorter du kan finna, så det är ett bra betyg från min man det där :)

Det blev Club Sandwich till middag. Hör och häpna. Enkelt men ack så gott och mättande!
Självklart inget bröd för min del! Istället blev det en omelett :)

Club Sandwich
Röra:
1 dl majo
1 dl cream fraish
1 liten rödlök
curry
salt
chiliflakes

Kycklingskivor
Baconbitar
Grönsallad
Tomat
Avocado

Omelette:
3 ägg
1 skvätt grädde
salt, vitpeppar

That´s it! :)

Fri kryddning:

La på lite ost för extra fett ;)

Galet gott!

 

Jag var ute och sprang årets första utomhusrunda igår också =) Riktigt skönt var det. Dock vart jag inte så duktig, blev trött väldigt snabbt och blev inte sån lång runda. men små steg är bättre än inga, right? =)

Får se hur det blir ikväll. Gym, utomhuslöpning eller använda min dammiga motionscykel. Något får det allt bli.

 

köss!

Kommentarer:

1 Christina:

Vad duktig du är, maten såg väldigt god ut. Kämpa på, men lite lugnt:) kram

Kommentera här: