morgon.

Min prins är väl för god =)

Han har ju spm sagt börjat ÄLSKA böcker. Som tur är så när Alex föddes fick jag en hel påse med massa massa böcker från min bror Lars.
Varje kväll när Alex ska sova, så byter vi blöja, tar på pyjamas och sedan sätter vi oss i hans soffa med en liten myslampa och läser en bok, medan han äter sin välling. En jättemysigt stund som vi alla uppskattar väldigt mycket.
När han ätit klart, ligger vi kvar en stund och läser, pekar och kollar på bilderna, sedan är Alex jättetrött och somnar gott i sin säng.

På dagarna kommer han ofta med en bok i handen och säger " aa aa" och ger mig boken. Vilket betyder att jag ska läsa för honom =) Gör jag inte det så fortsätter han säga "aa aa"  och trycker upp boken i ansiktet på mig, tills jag börjar läsa =)

En av favoritböckerna är en bok om massa djur på en bondgård. Han gillar att peka på djuren, medan jag då säger vad det är för något djur och hur det låter =)
Han har nu lärt sig att härma "vovven" =) Fast han säger dock "Vaff vaff" istället för voff voff =)

Igår kväll kände jag mig inte alls bra. Ont i halsen, hostade massor. Tog mig en varm kopp te och la mig tidigt. Idag mår jag bättre =)

Nu har jag och Alex haft lite morgonmys med frukost, nyhetsmorgon och maaaaaasssa bokläsning =)

Nu ska vi snart sova lite lunch, sedan kommer Alex´pappa hem =)

Kommentera här: