vi två

Hello!

Så nu mår vi bättre igen! =) Det är ju såklart jobbigt när sådant här händer, men man måste resa sig och fortsätta vardagen. (Alla tankar hos Håkan!!)

Idag ska jag och lilleman träffa min älskade Linda :) Woho!! Som börjar bli stooor :) Vi satt igår och tjötade lite på msn som vanligt och jag började gå tillbaka i bloggen och läsa vad som pågick för mig i samma vecka som hon är i nu! =)
Linda ska alltså bli mamma i januari =) thi!

Laga mat gör jag förståss fortfarande ofta ofta, men har inte lagt upp något sista tiden inser jag. Såhär kommer ett litet enkelt men gott tips: =)

Kokad kyckling med ris:  Man kan ha i vad som helst i princip. Jag varierar mig varje gång =) Det bästa är att det sköter sig helt själv =)

Bryn lite vitlök.

(I smör eller olja)



I med tomatkross (alternativ, som jag gjorde igår faktiskt; tacosås medium)
Strimlad kyckling och kryddor.



Låt koka i 20 min på medelvärme. I med en skvätt mjölk på slutet.



Enkelt va? =)

Annars mår vi i familjen bara fint. Lillen växer och är så stor. Han leker leker och leker. Det går inte länge att tro att han vill sitta i en vagn lååånga promenader, eller sitta i en stol på ett fik. nej nej! Leka ska man göra! =)



Såhär ser det ut i Alex´rum efter 5 min ungefär =)

Förrut var bollar hans favoritleksak, och är fortfarande med på top 5listan, men nu leder böcker. I alla dess slag. Han kan sitta läääänge själv och blädra, småprata med sig själv och skratta åt bilderna.
Han älskar också när man sätter sig med honom och läser för honom och pekar och tittar i boken. =)



Nu känns det osm hösten är här! Igår morse var första dagen på läääänge som jag tog mig en kopp te, när jag och Alex gick upp. Tände också några ljus, vilket även blivit standard på kvällen nu. Hösten är här!



Såhär såg vår frukost ut igår =) Kaffet var mitt och gröten var Alex´, sen delade vi på smörgåsen och ägget =)



Såhär glad blir han när det är frukostdags =) Eller engentligen innan alla målider, haha matvrak =)

Lite bus på eftermiddagen =) Tallriken satt fast dock, till Alex stora besvikelse, men han hade roligt ändå. Mums ;)



Tillslut la han heöa ansiktet i skålen =)



Efterrätt i hela ansiktet ;)


Nej, nu måste jag och prinsen skynda oss =)

ha det!!


ps:
hmm anonym.. klasskompis från förr... Ge mig en ledtråd :)


Kommentarer:

1 My:

Hahahahah!! :D Man får inte vara dum, kan man inte lyfta på tallriken så finns det inte så mycket annat att göra!! :D

2 Anonym:

Haha, hmm ledtråd säger du. Jag var inte där alltför ofta. Det borde räcka ;)

Kommentera här: