Höstshopping.

Åh, är det bara jag som blir shoppinggalen på hösten. Älskar när sommarkläderna rensas ut från affärerna och halsdukar, koftor, kängor m.m kommer in på hyllorna. SKOR. Älskar att köpa höst och vinterskor.
 
 
 
Hösten är trots allt mysig. Jag gillar inte övergången som sker mellan sommar och höst.. Är så grått, regnigt och oskönt helt enkelt. Däremot när man väl accepterat att somarn är över och mörkret har tagit sin plats, så är hösten mysig. Några tända ljus till middagen. Långa bad med bubbel och levande ljus, Filmkvällar. Tjocka koftor, halsdukar.
 
 
 
 
Jag njuter helt enkelt av hösten. Tiden då mörkret är mysigt, tiden innan slasket har kommit. Tiden då man kan vara inomhus, utan att få dåligt samvete.
 
 
Imorgon ska jag minsann göra långkok, i höstens ära.

Kommentarer:

1 Ida:

Jag älskar också hösten! Älskar att krypa upp i soffan med ljus och jag ääälskar höstpromenader!

Kommentera här: