2009

2009 är då nästan över.

Det här året har gått väldigt fort.
Ett år, 12 månader, 52 veckor, 365 dagar, 525600 minuter, 31536000 sekunder.

2009
Året jag aldrig kommer glömma.
Året jag alltid kommer älska.
Året som gav mig mer än något annat år någonsin gjort.
Det var inte ett år fullt av massa resor, äventyr eller påhitt, som de tidigare "bästa" åren innehållt.
Det var däremot fullt av kärlek. Mer kärlek än jag någonsin upplevt tidigare.

Kärleken till sitt eget barn är obekrivlig och omöjlig att jämföra med något annat. Jag vet att ni där ute som också har barn, vet vad jag talat om.
Denna totala vilkorslösa kärlek som verkligen brinner helt otroligt starkt i bröstet. Ibland så det nästan gör ont. Kärleken till familjen, vännerna och partnen i all ära, men det går inte att jämföra med det man känner för sitt egna kött och blod. Det är häftigt! Häftigare än alla andra galna, roliga, spontana, underbara saker jag upplevt genom åren.

Innan stod nog mina resor högst upp på min lista över saker som jag värderade som det bästa jag gjort här i livet. Resa och upptäcka världen, både på egen han och tillsammans med andra var något av det bästa jag visste. Det ligger fortfarande mig varmt om hjärtat. Fast resorna får nog allt se sig omsprungna, förstaplatsen har ersatts.
Det bästa jag upplevt, utan konkurrens är att bli mamma till Alex.

Plötsligt (förstå mig rätt nu) känns det som allt har fått mycket mer mening här i livet. Vardagen är så mycket mer idag. Självklart älskade jag livet innan också. Friheten att gör avad jag ville, när jag ville. Resa, gå ut och dansa i tid och otid, göra massa spontana saker. Ja allt osm var betydligt lättare innan man fick barn. Det var saker jag älskade.
Hade aldrig trott att jag skulle sakna det så lite. =)

Som jag sa och kände efter utgången med flickorna sist.
Jag vaknade upp på söndagen, en smula bakfull, inte mer än lite huvudvärk och att jag kunde hantera det. Vi tog på oss varma kläder och gick ut på en promenad, sedan hem och åt kinamat och kollade på film tillsammans alla 3 i soffan, jag och min lilla familj. Mitt hjärta verkligen brann av kärlek.
Jag hade det bästa av två världar.
Mina underbara kompisar, skratt, dans och fest hela lördagskvällen. Och denna mysiga söndagen med min familj.


23/1 -2009 var en speciell dag. Det var dagen då jag fick bekräftat, det jag några dagar hade misstänkt. Att jag var gravid =)


Köpte ett digitalt test på apoteket, då det kändes säkrast. Jag var redan helt säker på vad svaret sulle bli, men jag var ändå toknervös. :)

Månaderna gick och jag upplevde nya saker nästan varje dag. Det var nya känslor och saker osm hände i kroppen nästan hela tiden.
April kom och jag började återigen jobba på Liseberg, dock på annan avdelning än tidigare, pga min lille i magen.
Där kom jag att bli mycke tbra vän med My som också blev placerad på min avdelning pga en liten i magen =)
Vi hade tur. Vi fick uppleva alla nya saker tillsammans med någon i samma situation. Det var guld värt. Kunna snacka av sig ang oro, känslor, händelser och annat, med någon som faktiskt förstod precis.
Både jag och Alex är jätteglada för att vi har My och Milo och umgås med idag.
Alex och Milo är bästisar =)

Oktober kom.

01-10-09
Det är dagen då hela mitt liv förändrades. Då mina prioriteringar flyttades, mina känslor rusade och mitt liv fick en helt ny mening.
Världens mest underbarast föddes =)

Alex, precis nyfödd. =)





2009
har varit fyllt av känslor och nya upplevelser. Jag är så lycklig för allt jag fått detta året. =)
Jag älskar mina pojkar mer än livet själv.
Skulle inte byta ut mitt familjeliv mot något i världen.




ÄLSKAR ER! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Gott nytt år och god fortsättning, hoppas 2010 blir ett underbart år för er alla!!



kram!


Kommentarer:

1 Pety:

hahah vilken liten sötnos. blir väl en reggaegrabb dedär :D

2 My:

Åh vad mysigt att läsa, blir alldeles varm i kroppen =) Känner precis samma!

Vi är självklart också jätte glada över att ni finns!! Ja, visst är dom det, våra små killar! =) Och som du sa, det har verkligen varit GULD värt att ha någon man kan prata med som går igenom samma sak, och inte vem som helst, utan underbara dig!



21 januari var den magiska dagen för oss. Kunde nog aldrig ana att det skulle blir just så här underbart då! <3



Sv: Vilket bra tips, det får vi testa sen när Milo vaknar! God fortsättning på er med! Är övertygad om att 2010 kommer bli ett toppen år! Tänk på allt de små kommer att lära sig =) Ska bli så himla roligt att följa deras utveckling!

Kommentera här: