vagn och mens

Sorry för att jag inte uppdaterade igår.

Hann helt enkelt inte. Jobbat hela helgen och igår så började jag inte förrän 15, så vi passade på att hitta på lite saker innan.

Morsdag var det igår. Min allra första som en mamma =) Wiee =)
Dagen började alltså med frukost på sängen. Mumma. Älskar att få mitt kaffe innan man gått upp =) Fick en jättefin blombuket med några av mina favoritblommor av min karl och en jättefin teckning av Alex =) Ska lägga upp bild på den senare.

(Oj nu blev skärmen plötsligt mörkare....Alex som åker runt i sin gåstol för tillfället, råkade dra med sig min strömkabel. haha)

Efter frukost och lite mys hemma, så åkte vi till 421 och kollade vagnar. Vi ska ju som sagt ha med oss en på resan (långt kvar jag vet...men kan vara skönt att ha en lätt extravagn här hemma innan)
Så vi väljer mellan två.
En vanlig Sulky- Avanti.


Denna vagnen gillar ja skarpt. Varukorgen är grym!! Den är jättelätt körd. Alex satt jättebra i den och den har fullt, rymligt liggläge.
Billig. 1195:-
Ganska lätt, och blir ganska liten när man viker ihop. Dock inte paraply-liknande. Så den kommer ju bli lite klumpigare att bära med sig i thailand. De gånger den måste bäras... på båtar osv.. Dock en jättebra andravagn att ha hemma innan och efter.


Eller en paraplysulky:
Chicco light way



Denna är ju mycket lättare att bära med sig. Blir jätteliten ihopvikt. Den har också fullt liggläge och lillen sitter helt ok i den också.
Som enbart resevagn, kankse lättare att ta med?
Dock inte lika bra att ha hemma sen. Varukorgen är kass och den klarar inte lika långapromenader. (mindre hjul)
Kostar samma.

hmm.....så svårt =) Lätt att bära vs komfort och stabil?


I lördags var vi också på bio. Sex and the city 2. Dock som jag misstänkte så var den inte tokbra. Det var väldigt trevligt att vara på bio och träffa alla flickorna iallafall =)
Filmen var ju inte kass, men precis som i ettan, tycker jag inte de fångat stämmningen och känslan i serien. Väldigt mycket utfyllnadstid och reklam över filmerna. Trist.
Några skratt och tårar hann vi få ändå =)
Gud vad känslig jag blivit sen jag fick Alex. Lipar ju på minsta lilla grej på tv numera. Harregud!! =)

En sak till... (om du är äcklad...sluta läs!))

Berättade ju att mitt system kommit igånr efter att jag slutade amma. Jag blir tokig. Äter ju minipiller och har nu "minimens" lite hela tiden. Inte så att jag behöver skydd, mer än trosskydd, men ändå!!! Orka....?? Ska kanske byta tillbaka till p-ringen som jag hade innan jag fick Alex. Den var underbar!!

Idag kommer mamma på besök =) wie.


Ha det toppen!!

Kommentarer:

1 My:

jag tycker lätt den första! Den vill jag med ha! Så värt med varukorgen och de större hjulen! Ta första!! Håller helt med dig om filmen.. :( Men det var ändå underhållning och trevligt sällskap! ;) Vad segt, jag tycker du sak byta till p-ringen som du vet funkar!

Kommentera här: