matdags

Till Anonym.

När jag pratade med kommunen förrut idag så stämmer det att 15 tim fördelat på 3 dagar, men ingen hindrar mig från att hämta Alex efter 2-3 tim per dag. Helt upp till oss.

Nu var det längesen som jag hade något matförslag, så ikväll är det dags.

Idag bjuds det på hemmagjord fiskgratäng. Första gången jag gör det, så vi får se hur det slutar =)

Du behöver:

Potatis.. hmm sisådär 800g kanske, jag höftade som vanligt.
Mjölk 1 dl
1ägg
salt peppar
Fisk 400g. Vit.
Purjolök (Själv är jag inte så förtjust i just purlolök, men tänkte prova det i den här rätten, men tror att om ni är som mig funkar det säkert lika bra med vanlig lök)
Sås.. Jag väljer Blåbands fisksås..den är sjuuuuuuuukt god. En påse. (behövs 1dl mjölk och 1,5dl vatten)
1 dl cream fraish
1 tesked citronsaft.
(Lite räkor + dill)

Koka potatis och mosa det sedan tillsammans med 1 dl mjölk, ägg och salt och VITpeppar.



Lägg sedan moset längst kanterna i en ugnfastform



Varva fisk och purjolök



Bästa såsen =) (lite fusk..men ack så gooood!)



Blanda pulver, 1dl mjölk, 1,5dl vatten och koka upp såsen. Häll sedan i en tesked citronsaft.



I med 1dl cream fraish



Häll över fisken.



In i ugnen i 20 min. 180 grader.

När den sedan är klar och färdig att serveras så strö lite dill och några räkor över.



Färdig =) Mums!!!

Kommentarer:

1 My:

Åh det måste vi testa! Ser väldigt gott ut! =)

2 Carro:

Det ser gott ut! :D

Kommentera här: