Utveckling.

Alicias utveckling.  (Härmar Ida)
Hon är 3 månader och 1 dag idag =)
 
Mat:
Hon älskar att äta min prinsessa. Hade hon fått bestämma hade hon garanterat ätit varannan timma. Hon äter fortfarande från bröstet och sedan får hon flaskan. Succesivt blir det mindre bröstdel och mer flaskdel. Sedan vi började med ersättning blev hon en otroligt nöjd och glad bebis. Då började även vikten göra sitt. Sista hon vägdes stod vågen på 5,1kilo och 60 cm lång. Detta var för 2 veckor sedan.
 
 
Sömn:
Jag har tur, och jag har lyx. Jag är fullt medveten om det och jag nuter till fullo för jag vet att sådan här kan ändras när som.
 När jag ser att fröken börjar bli lite trött (hon kliar sig ofta i ögonen då) så lägger jag henne i sängen, ger nappen, säger godnatt och lägger snutten vid ansiktet och då blundar hon direkt, alltid. Då går jag ut, och hon somnar. Dag som natt, morgon som kväll. Hon kan somna i sin babysitter eller i vagnen också, bara jag ger henne snutten och nappen så fattar hon vinken =) Funkar lika bra om Daniel gör det.
Skönt att slippa bära på henne osm vi gjorde med Alex, (samtidigt så kan jag ibland sakna gosandet med en sovande i famnen...!)
Hon somnar runt 19 på kvällen och vaknar vid 03-04 för lite mat och sedan sover hon till 7-8 ungefär, för att sedan gärna osmna igen om vi inte ska iväg eller liknande.
 
Magont:
Stor förbättrning. Vi hade aldrig stora problem, men stundtals kunde hon ha ont och blev väldigt ledsen. Men rapningen är Aoch O och vi låter henne aldrig somna utan att rapa efter hon ätit och nu är det längesen hon hade magknip =)
 
Motorik:
Hon kan inte greppa saker omkring henne än, men hon kan hålla fast en sak som man sätter i handen på henne. Dock totalt ointresserad av den och vet nog inte ens att hon håller den =)
Nacken är stark och hon är jätteduktig på mage, bär henne inte längre som en "minibebis" heller, utan mer mitt i famnen då hon håller huvudet själv. (ligga ner i famngrepp är verkligen inte på tal om längre, då blir hon arg)
 
Skratt:
Idag kom första "höga" skrattet. Innan har man fått läten till leendet men nu kom ett riktigt skratt. Hjärtat smälte. Roligast är när vi står och kollar i spegeln och gör roliga ljud =)
Hon är också kittlig på magen.
 
Stora tjejen.
 
 

Kommentarer:

1 Ida:

Vad härligt att det går så bra med magen nu! Rapat du även på natten? Jag måste bli bättre på det! Jag upplever att Ludvigs mage har blivit sämre sen vi slutade med semperdropparna så idag börjadevi igen.

Skönt att hon sover så bra! Ludvig har somnat nu strax innan 23 i sin egna säng och jag är sjukt lycklig för det! *peppar* det är så mysigt att ligga i sängen innan jag själv somnat och höra hans små andetag. Jag brukar annars typ somna före honom i vår säng. ;-)

Kommentera här: