Vikten.

Jo jag kör på för fullt och mår fantastiskt bra. Känns verkligen annorlunda mot alla tidigare gånger. Visste är jag motiverad, peppad, beslutsam och lägger ner en hel del tankeverksamhet åt kost och träning, men inte på något osunt sätt.
 
Jag följer lite intaframkonto, bloggar och sidor med träning och mattips, för inspriation och framförallt motivation att orka fortsätta.
 
Vågen låter jag vara. Har tjukikat någon gång för att se att något händer, och visst händer det något. I ganska lagom takt. (För några år sedan hade jag blivit rasande om jag inte gått ner fortare)
 
Träningen börjar ligga på rutin och jag kör ett liknande pass varje dag (med vilodagar instoppade här och där)
Cardio i ungefär 20 min, sedan cirkelträning och avslutar med stretcha.
 
Cardio är oftas bandet här hemma, men händer att jag kör den ute, men gillar inte att ta slingan när mörkret fallit på..har ändå Västra frölunda som postadress ;)
 
Cirkelträningen består just nu av 5 olika övningar som jag kör 3x 10/15 set på.
Knäböj
Plankan (Så länge jag orkar)
Rygghävningar
Rumplyft
Sidcrunch
 
Är medvetet att jag kör samma övningar varje dag, tar lite tid för kroppen att vänja sig och lära sig, sedan efter en vecka ungefär byter jag ut 1 eller två övningar.
 
 
Svetten rinner efteråt och jag känner mig tillfredställd till tusen.
Alex tycker det är roligt att vara med och träna och stretchar alltid tillsammans med mig.
 
Han älskar också all min mat vilket är roligt =) Han har iof alltid varit väldigt lätt med mat och provar ALLT man ber honom om. Just vaniljkarg är en favorit och han föredrar hellre den före vanlig yoghurt. Blir dyrt, men ack mycket bättre. ;)
Han gillar också mina pannkakor jag äter ganska ofta som består av ägg och banan, då och då även kvarg i för lite mer mättande proteiner.
 
 
 
Godaste nyttigpannkakorna. Två ägg, en banan, 1 del kvarg. (Lite kanel i är aldrig fel) Varma bär till. Mumma. Känns som efterrätt till frukost ;)
 
Anledningen till att jag är så peppad fortfarande och känner att detta kommer fungera är att det inte är en extremdiet som alla andra gånger då jag prövat lchf, pulver m.m
 
Äter helt enkelt nyttigt och hittat så mycket goda alternativ. Jag har dock plockat bört mjukt bröd, potatis, och pasta helt från kosten. men finns många alternativ. Bulgur, råris, knäckebröd m.m.
 
 
Enkel lunch. Makrill i tomatsås med sallad och keso. Våga äta fett, dock bra fetter!
 
Ett annat mellanmål eller kvällsmål efter träning är den här gogingen. Harregud känns syndigt att det här är så nyttigt och bra, för det smakar ljuvligt!
 
 
VaniljKvarg + keso + kakaopulver med skivad banan på toppen. Gud hjälpe mej vad gott ;) Som chokladpudding nästan =)
 
Ibland efter träning kan det bli kvällsmål som ser ut såhär:
 
Knäcke med keso och tomat (självklart vitpeppar och salt) halvavvo och ett glas vatten.
 
 
Fredagsmysmiddagen blev:
 
 
Kycklingspett (marinerad i teriakisås samt i sweetchilisås) (Färdigköpta) med Avvokadosallad och keso.
 
Resten i familjen åt:
 
Honungglaserade revbensspjäll (Jag tog naturligtvis tvåst) potatissallad (givetvis kravmärkta lyxvarianten..) och vitlöksbröd.
Alex och Daniel är som galna i revbenspjäll :)
 
 
Nej nu ska jag städa lite innan det är dags för bvc för stumpan.
 
 
 

Kommentarer:

1 Carro:

Det ser verkligen gott ut! :)

Kommentera här: