Vikt.

Nu är det dags!
Efter Alex väntade jag ett halvår innan jag tog tag i vikten. Det kommer inte hända nu.
Jag har lovat mig själv att ta det lugnt och njuta i 8 veckor, men sen sätter jag igång på riktigt.
Dock börjar jag med mjukstarten redan nu :)
 
Än slåänge fungerar det ju att ta promenader ute, men jag är rätt bekväm av mig när det regnar och blåser och ger mig gärna inte ut och går då, så jag slog till med ett löpband från blocket :)
 
Jag har ju en lite historia när det kommer till viktminskning och jag har inte alltid skött det så bra, så nu ska jag ta det lugnt och har satt upp 3 delmål.
 
Mitt första mål är att komma ner i samma vikt som jag vägde när jag blev gravid med Alicia.
Mitt andra delmål är att tappa 6 kilo till. En vikt jag hade när jag hade kämpat en del efter jag fick Alex. Och var ganska nöjd med.
3e delmålet är lite av ett "drömmål" och en bonus.
 
Så första 1oktober börjar resan. Till första målet är det 8 kilo. (Gick upp totalt 16 kilo med Alicia och har hittils tappat 8 kilo på 5 veckor)
Det ska lösas med promenader, bra kost och efter återbesöket hos barnmosrskan även gym. Det målet ska vara klart senast nyår.

Heja mig! :)

Kommentera här: