party =)

Hej hej!

Måndag igen, ännu en helg är passerad. Tiden går väldigt fort nu för tiden. Lilleman blir 7 veckor på torsdag. Stora illen. Han börjar bli en liten tjockis me =) <3 Man ser verligen hela tiden nu hur han växer.
Vi satt och jämförde kort från BB med nu häromdagen och oj, vad stor han är min prins =)
Så kul när man ser framsteg också =)

Igårkväll som han som en stock dessutom. La honom som vanligt vid 8 och då bruka rhan sova till 12, få mat och sedan går vi alla tre och lägger oss. Igår så vaknade han 03 =) av att jag väckte honom..för min abröst behövdes verkligen tömmas ;)
Trodde först han var sjuk eller så, eftersom han sov så länge. Han verkar dock må tokbra, så han var väl bara vädligt trött. Vi kan ju hoppas att det är en vana han kommer börja ta till sig, att sova 7 tim =)

I lördags var jag ju på middag med Hanna, Magda och Lin. Vi lagade (eller jag lagade inte så mycket, gjorde dock salladen) vegitarisk lassange och drack vin. hade mycket trevligt. God mat, gott vin, underbart sällskap och lite sång på det gjorde kvällen till en 10poängare. Jättetrevligt.
Alex var hemma hos Daniel och det gick jättebra. Han åt min utpumpade bröstmjölk och fick kompletera lite med ersättning, sedan somnade han gott i sin pappas famn =)

Kändes konstigt att vara iväg från min lille, samtidigt var det trevligt att få vara bara Elaine igen en kväll. Numera är jag oftas endast morsa :)
Dock framåt nattkvisten saknade jag båda mina pojkar ganska mycket =)

Imorgon kommer min mor på besök igen, så nu kommer jag inte se röken av min lille prins i ett par dagar ;) Jodå, men skönt me lite avlastingt imrogon, för jag ska ta den där förbannade vaccinsprutan imorgon, och vem vet, man kanske blir lite dålig efteråt, feber och så. Hoppa inte.
Jag hade inte tänkt ta sprutan, då jag inte alls gillar idén på att spruta in något såpass otestet i min kropp, men då BVC och de flesta läkare rekommenderar att jag och Daniel tar den om inte för våran skull,s å för Alexs. Vi kanske skulle klara att få en sväng av influensan bra, men inte lilleman, och får vi den är risken att han får den väldigt stor. Så jag tar den enbart för hans skull.

Idag har jag och alex tagit en tur till stan hälsad epå Linda och skulle egentligen gått och sagt hej till Anna också, men Malin ringde och slutade sitt jobb, så jag tog en kopp kaffe med henne och hon fick gosa lite med min bebis. :)

Nu har jag en liten trött pojke i pyjamas här brevid som snart ivll ha sitt nanamål med mjölk =) Så jag avrundar här.

ha det gott!!




Just det. Mitt hår är ljust. Det ni!

Kommentarer:

1 Magda:

Guu så snygga vi är allihop! :D Ja det var en riktig toppenkväll! Som vi sa får vi göra om det till våren då vi kan sitta på min balkong o götta oss!

Hoppas det gick bra med sprutan! Jag antar att jag måste ta den också så man får träffa alla små bebbar. Vill inte riskera nåt ju.



KRAAAAAM

2 Hanna:

Kan du inte skicka bilderna till mig?! :)

Kommentera här: