dyka

Hej!

Alex, mamma och jag har varit i sisjön och vid 421 idag. Kollat massa kläder och leksaker till lilleman, men pckså kläder och skor till oss själva =) En trevlig dag.
Sedan åkte Alex, Daniel och jag till babysimmet, medan mamma åkte till sin syster (hon kommer tillbaks till oss ikväll)

Alex är så duktig i vattnet. (har jag sagt det förrut? hhahaha) De är galna alla bebisar. =) De sprattlar, busar och simmar som tokar.
Nu när de tränat dyk länge, både när man hållit i dem i kroppen under vattnet, hållt dem i enbart fingrar under vatten,  även släppt de själva under vattnet och dykt från en matta som låg i vattnet, med hjälp av händer, så var det idag dags för att dyka från kanten.
Först me hjälp av, i Alex´fall, sin pappas händer, men för de som sitter stadigt och löste det bra, fick prova att dyka helt själva. Alex fick. =)

Han satt på kanten och Daniel stod i vattnet framför honom och "lockade" på honom. Med hjälp av en leksak Alex ville ha så funkade det =)
Han tog sats, höll andan och dök i efter sin leksak =)
Väl under så tar Daniel tag i hans fingrar och hjälper honom upp till ytan, därifrån får Alex sparka sig in till kanten igen och ta tag i räcket och dra sig upp =)
Så duktig =)



När intruktöern visar övningarna använder hon sig av en docka som heter Mimmi =)



Såhär kan det se ut när Alex simmar efter en leksak. Daniel får hålla en hand under magen, så får Alex sparka sig fram. Just sparka sparka är något de fått träna massa massa på sen första kursen. Så om de skulle någongång ramla i vattnet i  den nära framtiden, ska kunna sparka sig tillbaka till kanten. Auqabarn som vi går hos, jobbar mycket med självräddning.



haha =) Tränar på att flyta.



Efter att fått hålla Daniel i handen när han dök första gången från kanten, förbereder de sig här nu för att Alex ska få göra det själv.



Fick tyvärr inget bra kort när han han gjorde andra dyket själv, så det här är när Daniel håller honom i en hand.



På väg upp =)



Tillbaka upp på kanten, fick då leksaken "som belöning" och fick leka en liten stund.



Sista sången innan hemgång. Alex är helt tokig i den där flaskan med håll som hon håller upp. Han börjar alltdi skratta, tjuta och plaska när hon tar fram den, så att alla andra börjar skratta. :)

Efter simmet blir de ofta väldigt hungriga och trötta, så han får alltid mat direkt efter, sedan brukar jag a honom liggande i vagnen på bussen hem så slocknar han, men idag ville han int eligga ner på hemvägen. Han skulle bestämt sitta upp =)



Min älskade prins =)

Sedan på bussen hem såg jag att han började bli lite trött medan han hängde över räcket på vagnen och lekte som vanligt.
Tänkte att jag fäller nog ner vagnen i liggläge när vi går av trots allt, så att han får sova.

Jag hann inte =) Nästa gång jag tittade...




Han somnade sittandes och med näsan mot vagnräcket =) han var nog jäääättetrött =)


Nu har vi ätit tacos och jag har även hunnit med en kaffe på balkongen med Hanna.
Nu kom mamma, så nu blir det lite mys framför tvn, men först ska Alex nattas.


hej hej.

Kommentarer:

1 My:

Hahaha!! Vad söt han är!!! :D Förstår verkligen att han blir trött efter allt stoj i vattnet! Galet vad duktiga Alex och de andra bebisarna är! =)

Kommentera här: