bränna

Hello!

Nu sitter jag här och väntar på att min son ska vakna =) Jag har precis varit ute och powerwalkat med Fia i en timme här på morgonen. Kom in för några minuter desan och har hunnit äta min frukost =)

Som jag skrev igår är det ändring på gång =) Nu ska alltså mammakilorna bort!
Jag ska jobba hårt för det, vill jag lova. Dock ska jag göra det på rätt sätt och inte på turbo fart osm jag alltid gjort annars. Nu ska jag ner, och sedan stanna där.

(Nu vaknade Alex.)

Jag har ju flera gånger förrut provat GI..vilket har funkar i några veckor, gått ner några kilo, men man går alltid upp dem igen, när man börjar äta normalt igen.

Nu är det slut med aktins, GI m.m.. jag tränar och jag ser till att inte stoppa i mig för många kalorier under dagen. Helt vanlig, logisk tänkande om man vill ner i vikt. Hjälp har jag dock skaffat mig i form av, peppning, recept, viktkontroll, viktdiagram, matdagbok, forum, m.m.. Viktklubb.se
Hade nog klarat det utan, men känns som en extra sporre, när jag måste in och skriva upp allt jag ätit, räkna kalorier, skriva upp mortionen och så vidare. Det är faktiskt roligt. Dela det med andra i samma situation.

Mitt slutmål är 21 jan. Dvs. 7 månader framåt. Men första delmålet är 13 september. 12 veckor frmåt, då vill jag ha tappat 9 kilo.

Peppa mig nu, det behöver jag =)

Tänker int egå in på hur man räknar kalorier och sånt, men i stora hela så kan man säga att jag åt kanske runt 2200 om dagen innan. Nu ska jag försöka äta runt 1500-1600 kalorier/dag.
Så allt man äter räknas.
Tex:
En banan 105 kalorier.
En middag med kött, potatis, sallad och sås kan lätt hamna på 500-600 kalorier.
Vatten: 0 kalorier

Ja det är ett litet pusslande, men än sålänge enbart kul.
Man får alltså äta allt!!! Bara i lagom mängder. Jag vet med mig att jag åt alldeles för stora portioner innan.
Sen kan man ju skippa gärdden i maten te.x :)

Sedan handlar det om att träna. Som min powerwalk imorse med Fia... gjorde att vi blev av med kanske 250 kalorier.

Jaja, jag ör väldigt peppad nu iallafall.

Min matdag kan nu se ut såhär ungefär:

Frukost:
Havregrynsgröt (Hel portion eller halv portion + ett kokt ägg)

Lunch:
Sallad med keso.

Mellanmål:
2 dl lätt yoghurt med 1 dl frysta bär i.

Middag:
Kycklingfilé, potatis, wokgrönsaker och en kallsås.

Kvällsmellanmål:
Knäckebröd med skinka + ett äpple.

Så skulle det kunna se ut. =)

Jaja.. nog om det.
Peppa mig iallafall! I´ll need it!!!

Hur är allt annars där ute?

Om en vecka börjar jag heltid på liseberg fram till augusti. Galet =)

Nej ha det bra.
puss

Kommentera här: