skola

Hello!

Väldans vad dålig jag är på uppdatera numera. Right? Jag har som sagt fullt upp nu med pluggandet. Det är roligt dock, men börjar bli lite småsvårt. Affärsjuridik. Lagar hit och lagar dit. Det är mycket att hålla reda på. Det är rooligt med juridik dock, och framförallt väldigt lärorikt. Man har verkligen lärt sig maaassssooorrr som man inte hade en aning om. Enkla saker som ens rättigheter som konsument.
Gud vad affärer blåser folk hela tiden!

Jag har själv arbetat på ett ganska stort varuhus (byggvaruhus) som verkligen inte följer riktlinjer som följer lagen gällande reklamationer och liknande. Tror de allra flesta affärer tyvärr gör liknande saker.
Tragisk hur lätt det är att lura "småfolket" No more =) Nu har jag stenkoll på vad som gäller och vad som måste ske enligt lag. =)

Vi är ganska många i klassen och därför tar det ganska lång tid innan man får tillbaka en feedback på en inlämningstenta, vilket dock suger!
Vi har haft 3 stora inlämingar i affärsjuridik. Avtal och anbud, reklamationer och nu sist företagsformer. Jag väntar med sjukt stor spänning på att få tillbaka den första. Vill ju se om man tänkt rätt. Om man har en aning. Jobbigt annars, eftersom man lämnat in två uppgifter efter, men liknande tänk.

Gud inte van vid att sitta och skriva flera a4sidor långa svar. Inför varje uppgift kryper ångesten fram en aning, men efter några timmar och x antal koppar kaffe är jag lika stolt över mig själv varje gång.
Det är dessutom jättekul när man väl kommit igång och satt sig in i alla paragrafer och lagar.

Jag läser samtidigt en annan kurs som heter programhantering. Ganska enkelt än så länge, men även där såg jag på uppgifterna att det blir krångligare. Har valt att inte köpa boken i den här kursen, då jag tyckt att jag löser nog de flesta problem utan, men nu börjar det som sagt bli lite klurigt. kanske ska köpa boken ändå?
Sjukt dyrt dock. Typ 500kr per bok (Kan dock köpas begangnat för runt 250kr)
I den här kursen har jag fått tillbaka uppgifter, alla med högsta betyg, woho =) Men det räknade jag nästan med ;)

Däremot blir jag glad med endast godkänt i Affärsjuridik, då det är betydligt svårare och ofta tolkningsfrågor som inte ha klokrena "fel och rätt" frågor. Intressant att se hur det gått.

Nej nog om skolan.

Min prins går numera helt och hållet. Kanske jag redan berättat? =) Man liksom glömmer bort vad man bloggat om när det inte sker så ofta som förr.

Träningen har också kommit igång ordentligt. Har ju som sagt kort på Sportlife nu, vilket är grymt. Lätt värt de extra 100lapparna mot att träna på ett luffigare ställe. Gymmet är grymt och klasserna bra. På söndag blir det att prova på Afro power dance, ska bli roligt =)
Gå in på youtube och slök, så får ni se hur det går till :)

Ikväll blir det after work med fina flickor =) Lite god mat och några glas vin. Resten av helgen är tillägnad åt familjen min. Imorgonkväll ska min man på bio med sina kompisar, så då blir jag och Alex hemma själva. (Dock kommer han nog sova..hehe)
Life is good! =)

På söndag kommer mamma och stanna ri några dagar, mys!

Inte så långt kvar till resan nu hörrni! ;) Dessutom inte så långt kvar tills Alex får en ny kompis heller =) Lillpojken D (?? ;) ) kommer i januari och i can´t wait. Han kommer bli söt, det är jag övertygad om. Han har en vacker mamma och en finfin pappa. Kommer bli e fin "familj" =) Två kloka föräldrar har han också.

Dags att leka lite med min son nu.

Puss!

Kommentera här: