13/9 woho!

Hoho!

Vilket jävla jävla väder! Blåser och regnar massor. Fy tusan! Hoppas det lägger sig till 2 tiden, då vi ska ge oss ut. Blääää annars!

Här hemma har den annars i våra mått, hänt två stora saker i dagarna två. Igår så tog Alex tvp steg!! =)

Jag och Alex mötte upp My och Milo för lite shoppande på torget, sedan gick vi hem till dem och pojkarna fick leka av sig en massa. Vilket är så toppen.
Så skönt att pojkarna har varandra, för i den här åldern kräver de annars väldigt mycket uppmärksamhet, och att sitta på golvet och leka själv är tydligen ingen hit, så allternativet är att jag sitter och leker med honom. Vilket efter flera timmar varje dag blir ganska, hmm, långtråkigt?

När pojkarna träffas, så leker de länge tillsammans och har inte alls något behov av att vi ska sitta med =)
Då är det så väldans väldans trevligt, att tillsammans med världens bästa My sitta och betrakta leken på avstånd med en kopp kaffe i handen =)
Åh, hoppas verligen någon mer får barn, när jag får nästa, OM det kommer en nästa ;) Det får gärna vara My och Emil igen :) hahah..

Stegen ja.
Iallafall. Medan pojkarna, My och jag väntade på att våra män skulle komma hem, så vi kunde laga middagen, så lekte pojkarna för tillfället i vardagsrummet.
My gick på toaletten, och det ringde på porttelefonen och jag sa till Alex att "nu kommer pappa" något som gjorde honom väldigt glad  och exallterad. Han ställde sig då upp och började vifta med armana. Jag flyttade mig en liten bit bort och när han upptäckte att han stod helt själv, ville han av trygghetsskäl ta tag i mig igen, men då satt jag ju visst en bit bort =)
Utan att tänka tog han därför två steg för att nå mig :)
woho!!!

13/9 kom de första stegen. Min stora stora kille! =)

Stora saken nr 2:

Är nog bara stort för oss här hemma.
Lillebollen är hittad!! =) Haha... Alex har länge älskat bollar och har en hel del. Han har dock haft en favoritboll, som vi kallar lillebollen, då den är minst av alla. Den har i minst två månader varit spårlöst försvunnen, fram tills igår, då Daniel hittade den, under badkaret =)
Woho, lillebollen! =)

Nej nu ska jag och Alex leka lite stapeltorn, sedan blir det gröt, sömn, handling av badbyxor (eftersom Daniel slarvat bort Alex´IGEN) och sedan babysim.

Ha det!
Alex sken upp som en sol när han såg den idag och har inte släppt den än =)

Kommentarer:

1 My:

Vad är det jag hör, Om? Klart det blir fler barn! ;) Jag är så himla glad att vi har er och det vet jag att Emil också är! Finaste Elaine =) Och att se Milo och Alex ge varandra kramar och pussar är ju underbart, blir alldeles varm i hjärtat!



Det var så tråkigt att jag missade Alex första steg när jag var så nära, haha. Men jag hoppas få se några snart =) Han kommer ju lätt gå innan Thailand nu!

Vad roligt att ni hittade lillebollen =) Kan inte tänka mig hur det skulle bli om barcelona-bollen försvann. Hemska öde.. =)

Kommentera här: