Senaste

Hola!
 
Nu var det några dagar sedan ni fick ett inlägg :)
 
Vi alla mår fantastiskt bra och har fått hålla oss friska nu ett tag, vilket är underart.
Lillan växer och frodas och hon har börjat gå upp mycket bra i vikt. Hon äter numera alltid bröst först, sedan avslutas målet med 90ml ersättning. (På natten helammar jag) Detta gör min dock väldigt nöjd och belåten. Även vågen.
Gårdagens badbild. Börjar bli tjock och go =)
 
 
Skulle tror att jag fortsätter så en månad till, innan jag slutar amma helt. Lagom till smakportionerna.
 
Sömnen för min lilla är också till belåtenhet. Hon somnar ungefär 20 på kvällen, vaknar vid runt 4.30, (8,5 tim sömn)
äter i en kvart, och sedan sover vi till runt 8-8.30 Mamma Elaine är mycket nöjd =)
Hon älskar numera sin snutte som jag börjat använda, och så fort jag ser att hon är lite sömning, lägger jag henne i sängen med sin snutte och säger godnatt och går ut, sen somnar hon =)
Den funkar även i babysittern eller bilbarnstolen och vagnen. Skönaste ever att hon somnar ensam, vaken i en säng numera. Men sånt kommer väl och går så jag får passa på att njuta.
 
 
Alex mår också fint, och inga bakterier från dagis har angripit honom den senaste veckan :) Kommer väl nu bara för jag sa så ;)
 
Han är en såndan fin storebror. =) Pussar och kelar med sin lillasyster flera gånger varje dag. Säger hur mycket han älskar henne och när jag kallar henne "Pruttfia" (Då det kan komma maaassapruttar på kvällen ibland) Säger han alltid 
"Mamma bara skojar Alicia, du är ingen pruttfia, du är min älskling" :)
Ibland blir kelandet lite väl mycket och man får be honom ta det lite lugnt, men annars fungerar allt dem emellan jättebra.
 
Peppar Peppar, men känns som trotset har lagt sig lite också, eller kanske bara jag som lärt mig hantera honom.
 
Här lekar han tillsammans med sin bästis Milo ute på en toppenlekplats. Fina pojkar. 4-åringar ut i benmärgen båda två ;)  (Kommer ihåg när man tyckte "kan själv"perioden vid 2,5 var jobbig...haha om man bara visste vad komma skulle...;)
 
 

Kommentera här: