lite mat.

Här får ni lite tips på mat som jag äter:
 
Och med tanke med förra inlägget så kan jag säga att jag är inte alls stenhård på något sätt. Av många anledningar. Kolhydrater måste jag äta, för jag ammar än. Och det är gott ;)

Jag tig mig to.m några glas vin på fredagskvällen tillsammans med Hanna, när vi hade spel och myskväll.
 
Här kommer dock ett litet utval av vad maten min kan bestå av här hemma just nu:
 
 
Toppen frukost, eller kvällsmat:
Smoothie på kvarg, havregryn, frysta hallon, halv banan och lite mjölk. Väldigt mättande och gott.
Självklarhet är ett ägg, älskar ägg.
 
Alla som har e stavmixer borde prova. Det är riktigt riktigt gott.
 
 
Omelette med skinka, tomat, paprika och keso. En riskaka till. Blev en Brunch.
 
 
Mellanmål. Kokta mosade ägg och lite tomat.
 
 
Ett annat mellanmål eller kvällsmål kan vara knäckemacka med keso och tomat eller leverpastej.
"Godiset" är stekta äpplen med kanel.
 
 
Kyckling, broccoli och kesoröra.
 
 
Lax i ugn med bulgur, sallad och en kallsås på lätt cream frasih där jag blandat i persilija och dill.
 
 
Helstekt kyckling i ugn (blir väldigt saftigt och gott), bulgur, sallad och keso. En sås på stekskyn och redning.
 
 
Sen middag/kvällsmat.Sallad, avvo, ägg, morot och lite egengjord sås. Lite plock sådär :)
 
 
Kvällsmackor efter träning. Ägg och även keso och tomat knäckemackor. :)
 
 
Gott gott.

Kommentarer:

1 Carro:

Bra med lite mer mat-tips! :)

Kommentera här: