Mammalivet

Hur ser mina dagar ut egentligen?
 
Idag är nog en typisk "föräldrarledigdag" för mig =) Eller kanske inte riktigt, men precis såhär kan en av de lugna dagarna se ut.
 
6,15 Alicia vaknar och vill ha mat
7.30- Alex vaknar och vill kolla på barnprogram och äta frukost. Då småsover Alicia i min famn och vi gör Alex sällskap. (Här brukar jag ofta slumra tillsammans med Alicia medan Alex ser på tv)
9,30 Alicia vill äta igen :)
10- Vi tar en promenad och lämnar av Alex på dagis (förskolan för att vara PK)
10-11,30 Jag och Alicia tog oss en liten nap :)
11,30- Alicia äter och somnar igen =)
 
Nu sitter jag och surfar lite, dricker kaffe och äter kladdkaka, medan dockan ligger här brevid sovandes. Har hunnit städa köket och förberett middagen, som idag blir kortlett med potatisgratäng och chilibea. (Kortletten ligger just nu i god vitlök och örtmarinad)
 
14- Ska vi hämta Alex och sedan blir det nog lite lek ute innan det är dags för ge Alicia mat och börja med middagen. Min andra hälft kommer hem vi 16.30 ungefär.
 
Alicia brukar vilja vara vaken 2-3 timmar på eftermiddagen, för att sedan efter lite mat osmna igen vid 6tiden.
 
Så kan en vanlig dag se ut =) Jag är dock rätt rastlös av mig och har iallafall flera dagar i veckan något för mig. Lättast och en klar favorit är såklart att träffa My och Ellen. Återupplever 09/10 lite när våra mammaedighetsdagar såg likadana ut, fast då med våra små killar istället :)
Och då var vi inte låsta vid att hämta några barn på dagis vid 14, så fikorna blev oftas senasre och längre på den tiden dock =)
 
Numera under denna föräldrarledigheten har jag ju bil också, vilket naturligtvis är stor skillnad. En stor stor frihet. Att ta körkort var något av det bästa jag gjort, galet att jag väntade tills jag var 28 ;) Så då och då tar vi bilen och åker och hälsar på någon, eller kanske tar en tur till Ikea, stan, jobbet eller något sådant. Man hinner betydligt mer med bil, än med vagnar och bussar.
Dessutom älskar mina barn att åka bil :)
 
Mina barn...fortfarande konstigt att säga (skriva) "mina barn" i plural. Tänk att jag nu har två fina fina barn.
 
Nej, nu ska jag ta och städa lite till innan det är dags att hämta den store.
 
Hörs!
 
Här har ni mina lilla docka.
 
 
Åh, så mycket kärlek!

Kommentera här: