Den som väntar på något gott...

Hejsan!
Nu var det ett tag sen man var inne här. Inte så litet tag heller. Hänt en väldans väldans massa i mitt liv sedan jag skrev här sist.
2,5 år sedan jag skrev!
Ja vad ska jag börja.

Jag har sedan jag skrev sist fått nytt jobb. Jobbar numera på Jensens Böfhus i Göteborg. På pappret står assisterande rstaurangchef, men de sista 5 månaderna innan min nuvarande föräldrarledighet så vart jag tillförställande restaurangchef.
 Väldigt roligt, men väldigt energikrävande och tufft jobb. Arbetat mycket, mycket det sista året, och stundtals har det blivit för mycket. Kommer dock med tjänsten. Har dock fantastiska kollegor och saknar många av dem redan efter endast 8 veckor föräldrarledighet.

Ja som går att utläsa så är jag som sagt föräldrarledig igen =) Har alltså fått barn nr 2 :) En liten docka, som heter Alicia. =) Alla i familjen är överlyckliga över vår nya familjemedlem, allra mest Alex, som nu äntligen fått blivit storebror =)

Ja, vägen fram till vår totala lycka idag, har dock inte varit spikrak. För att göra historien kort så blev vi gravida redan hösten 2011, men upptäckte i vecka 14 att hjärtat inte längre slog och chocken och sorgen blev fraförallt för min del överväldigad och jag tappade bort mig själv lite.
Några månader senare, våren 2012 var seperationen mellan mig och Daniel ett faktum och en väldigt kaotisk period i mitt liv startade.
Efter några månader,4-5 så landade jag i min sorg och slutade fly och jag och Daniel hittade sakta tillbaka till varandra. I slutet av aug bodde jag återigen hemma, vilket kändes som en självklarhet.

Så nu är vi här, ett år senare med vår fantastiska Alex som nu är 4 år (4års trotsen kräver ett eget inlägg...) och vår lilla Alicia som hunnit bli 4 veckor och en dag.

Min plan var att börja blogga igen när jag blev gravid, men så blev det inte =) Har dock läst mycket i mina tidigare inlägg, då jag väntade Alex och den första tiden med honom, vilket lett till att jag ändå känner att jag vill göra det här igen.

Så håll till godo, jag kommer snart med ett nytt inlägg.
Och lovar att skriva om både graviditeten och förlossningen :)


Kommentarer:

1 Ida:

Kul att du har börjat skriva igen! Har allt kikat in då och då för att checka läget! :-)

Kommentera här: